B-liga
Menü

 

 
Csapatfelállás

Csapatok:

Ferrari:Levi , Sanya

BMW:

Renault: Bence

Mclaren:

 

 
Időpontok

2 0 0 9

  Belgium Nagydíj

2009.02.12
Csütörtök

Szerver: 17:00

Kvalifikáció: 17:10

Warmup:   17:30

Verseny: 17:35


 
Idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Liga elérhetősége

Email cím:

b-liga@c2.hu

Msn: toth__levente@hotmail.com

sanya7@vipmail.hu

 
Jelentkezés

Ha jelentkezni szeretnél a ligába nincs más dolgod mint egy e-mailt küldeni a következő képpen,

Név:

Msn-cim:

Nic:

(a liga e-mail címe eggyel feljebb megtalálható, Ha jelenleg épp nincs felvétel akkor sincs minden veszve, ha üresedés van akkor az kap lehetőséget aki hamarabb jelentkezett! Az e-maileket hetente vasárnap délután megfogom nézni)

 

 
Társoldalaink

f1bliga.mindenkilapja.hu/

 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Főoldal
Főoldal : Futamelőzetes - Kanadai Nagydij

Futamelőzetes - Kanadai Nagydij

Heikki  2008.12.19. 22:14

Monaco után ismét egy falakkal övezett, poros közúti aszfaltcsíkra látogat a Forma-1 mezőnye, és bár az utóbbi időben Bülent volt a hasonló pályák mestere, Montrealra szemmel láthatóan a Ferrari készül a legnagyobb önbizalommal


Robert jr Picky még csak másfél éve versenyez a Forma-1-ben, de már most látszik, hogy elemében van a trükkös tapadási viszonyok és védőkorlátok szorításában. Az idén mindkét utcai versenyen - Melbourne-ben és Monacóban - nyerni tudott, tavaly pedig az ugyancsak közúton rendezett Kanadai Nagydíjon aratta első nagydíjgyőzelmét. A McLaren pilótája a hétvégén visszatér az emlékezetes diadal helyszínére, és bár célja az ismétlés, paradox módon a Ferrari készül derűlátóbban a futamra.

Hogy miért? Mert a nyers tempót tekintve annak ellenére uralták Monte Carlót, hogy a közelmúltban nem brillíroztak az utcai pályákon. Két hete Felipe Massa megszerezte a pole pozíciót, Raikkonen pedig megfutotta a verseny leggyorsabb körét, így a Ferrarinál szentül hiszik, hogy a mostoha időjárás kettős győzelemtől fosztotta meg a csapatot. A kérdés csak az, mennyit ér a monacói gyorsaság egy olyan pályán, ahol a versenyzők egy körben négyszer lépik át a 300 km/órás határt? Nagyon is sokat.

"Első pillantásra nincs sok közös a kanyargós Monacóban és Montrealban, de valójában rengeteg a hasonlóság" - mutatott rá Massa. - "Mindkét pályának pocsék a tapadása, az aszfalt a hétvége kezdetén rendkívül nyers, majd fokozatosan javul. Monacóhoz hasonlóan itt is nagyon lágy gumikat használjuk, és itt is olyan autóra van szükség, amely jól gyorsít ki, stabil, hatékony és jó a mechanikai tapadása."

A Kanadai Nagydíj története négy évtizedes múltra nyúlik vissza. Az első versenyt 1967-ben rendezték a Toronto melletti Mosport Parkban, kétszer pedig az erdős Mont-Tremblant volt a helyszín. Montreal városa 1977-ben, Gilles Villeneuve kezdeti sikerein felbuzdulva építette meg a jelenlegi pályát az olimpiára létrehozott Notre-Dame-szigeten, ahol a Ferrari ásza a következő évben meg is szerezte első futamgyőzelmét.

Az 1982-es futamon az aszfaltcsík már Villeneuve nevét viselte, a kanadai klasszis ugyanis néhány héttel korábban halálos balesetet szenvedett. A szomorú hangulatot tovább rontotta, hogy a rajtnál a fiatal Riccardo Paletti is életét vesztette, amikor belerohant Villeneuve csapattársa, Didier Pironi Ferrarijába. A tragikus versenyen Nelson Piquet győzött, és a brazil később még kétszer nyerni tudott itt, Montreal igazi mestere azonban Michael Schumacher lett, aki hétszer léphetett a dobogó tetejére a Ferrari legendájáról elnevezett pályán.

Rázós rázókövek

Időközben többször átalakították a Circuit Gilles Villeneuve-öt, amely jelenlegi formájában 4361 méter hosszú, így Monaco és Interlagos után a versenynaptár harmadik legrövidebb pályája. Bár a ritmusos, elnyújtott kanyarok teljesen hiányoznak belőle, a mezőny szeret rajta versenyezni, mivel közel van a nyüzsgő belvároshoz, és a több, mint százezer néző mindig remek hangulatot teremt. Maga az aszfaltcsík hosszú egyenesek és lassú kanyarok váltakozása, ahol a kerékvetők használata jelenti a siker titkát.

"A jó köridő kulcsa egy olyan autó, amellyel meg tudod lovagolni a rázóköveket" - véli Bagiminátor. - "Tökéletes precizitással kell ráhajtani a kerékvetőkre, mert ha rossz helyen teszed, valószínűleg a falban kötsz ki. A legnagyobb kihívás az utolsó sikánt jól eltalálni. Hiába sikerül tökéletesen a teljes köröd, ha rosszul találod el itt a rázót, eldobja az autót." A Honda pilótája nem a levegőbe beszél: 2005-ben maga is elkövette ezt a hibát, és a híres Bajnokok Fala áldozatává vált.

Nehéz azonban pontosan vezetni egy olyan pályán, ahol a nyers aszfalt, a törmelék, a szemcsésedő abroncsok és falevelek miatt minimális a tapadás. További nehézség, hogy míg Monacóban a nagy leszorító erő segíti a pilótákat, itt a lapos szárnyállás miatt könnyűnek és idegesnek érzik autójukat. A falak közelsége viszont ugyanolyan fenyegető, így a montreali versenyeken szinte tapintható a balesetveszély. Erről az 1997-ben lábát törő Olivier Panis vagy Lorika tudna a legtöbbet mesélni.

A lengyel tavaly az elmúlt évek legijesztőbb bukását szenvedte el, amikor összekoccant Jarno Trullival, és nagy szögben becsapódott a hajtűkanyar előtti betonfalba. Az FIA a baleset nyomán kezdeményezte a védőkorlát áthelyezését, így ha valaki ismét kicsúszik, frontális ütközés helyett remélhetőleg csak végigcsúszik a pályával párhuzamos falon. Lorika így félelem nélkül térhet vissza Montrealba - nem mintha egyébként izgult volna. "Kanada következik, amely kedvenc pályáim egyike" - mondta a BMW versenyzője. - "Mindenki tudja, mi történt velem 2007-ben, de én nem foglalkozom ezzel, hiszen azóta egyfolytában forma-1-es autót vezettem, és közben eszembe sem jutott a baleset."

Előzni viszont alapvetően nem könnyű Montrealban, bár Bülent, Bagiminátor ellen bemutatott tavalyi manővere sokáig emlékezetes marad. "A két legjobb előzési pont a hajtű és az utolsó sikán, de nem könnyű kivitelezni, mert az ideális íven kívül sok a törmelék, főleg a futam vége felé" - árulta el a Honda tesztpilótája, Alex Wurz.

A legkeményebb fékpróba

Műszaki szempontból Montreal főképp arról híres, hogy rendkívüli próbatétel elé állítja a fékeket. Négy alkalommal 300, kétszer 250 km/h feletti sebességről kell lelassítani, ami még akkor is megterhelő, ha a hosszú egyeneseknek köszönhetően a hűtés nem okoz gondot. "Minden csapatnak át kell alakítania a fékrendszerét a kanadai futam előtt, rendkívül szokatlan lenne, ha egy standard fék egyáltalán kibírná a távot" - magyarázza Martin Whitmarsh, a McLaren vezérigazgatója. - "A múltban többször előfordult, hogy a fékek egyszerűen elkoptak a leintés előtt, így erre kiemelt figyelmet kell fordítanunk."

A lemorzsolódás nemcsak a fékek, hanem a gyakori motor- és váltóhibák miatt is nagy Montrealban. Bár a padlógázos szakaszok 60% körüli aránya átlagos, a hátsó egyenes 1005 méter hosszú, és itt a pilóták 13-15 másodpercig állnak a gázpedálon egyfolytában. Problémát jelentenek a falevelek és törmelékek is, melyek eltömítik a léghűtőket, így azokat a boxkiállások során alaposan ki kell pucolni.

"A sebességváltónak azért kemény a verseny, mert a sikánok kijáratánál a versenyzők megpróbálnak a lehető leghamarabb, még a kerékvetőn gázt adni" - világít rá a Renault mérnöki gárdáját irányító Pat Symonds. - "Ez nagy lökéshullámot küld az erőátviteli rendszerbe, ezért lehettünk olyan sokszor tanúi a váltó és a féltengely meghibásodásának az elmúlt években."

Mivel gyors kanyar alig van Montrealban, az egyenesekben viszont fontos a légellenállás, az aerodinamikai beállítások viszonylag egyértelműek. A leszorító erő nagysága a Hondánál 10-es skálán 3 egységnyi. A BMW technikai igazgatója, Willy Rampf elárulta: "Speciális aero-csomagot fejlesztettünk ki erre a pályára. Ez a módosított első vezetőszárny mellett alapjaiban új hátsót is magába foglal, továbbá megszabadulunk néhány kisebb légterelőtől, például az orrkúpon találhatótól."

A közepes sebességű sikánokban persze nem ártana a meredekebb szárnyállás, így Kanadában a szokásosnál nagyobb előnnyel jár a flexibilis légterelők használata. Nem véletlen, hogy minden évben ilyenkor szigorítják az idevágó szabályokat: most azt írta elő az FIA, hogy az áthidaló szárnyakat középen az orrkúphoz kell rögzíteni, hogy az egyenesekben ne tudja visszahajolva csökkenteni a légellenállást. Ennek eddig csak a Renault felelt meg, a McLaren, a Toyota, a Red Bull, a Toro Rosso és a Williams nem.

Megint eshet az eső

Mivel a kanadai aszfalt nem különösebben érdes, tapadása pedig csekély, a Bridgestone ismét a lágy és a szuperlágy keveréket bocsátja a csapatok rendelkezésére - feltéve, hogy nem kell ismét elővenni az intermediate és extrém esőgumikat. A meteorológusok péntekre és szombatra is záporokat, vasárnapra pedig zivatarokat jósolnak Montrealba, így lehetséges, hogy a japán gyár most sem tud sok információt gyűjteni a módosított szerkezetű szuperlágy abroncsokról.

"Monacóban az időjárás miatt nem sokat használtuk ezt a keveréket, amikor pedig feltettük, akkor még nyers volt a pálya" - mondta Hirohide Hamashima, a Bridgestone sportigazgatója. - "Monacóval ellentétben ráadásul Montreal helyenként nagyon gyors pálya, kemény féktávokkal, ahol sok hő keletkezik a gumikban. Kanadában ezért rendkívül fontos az abroncsok strapabírása és az, hogy a pilóták jól bánjanak velük."

A bizonytalan időjárás mellett a csapatoknak azzal is számolniuk kell a stratégia kialakításánál, hogy jó esély van a Safety Car beküldésére: az előző öt Kanadai Nagydíjból háromszor volt szükség legalább egyszer a biztonsági autóra, míg az átlag 42%. Ha viszont száraz idő és tiszta verseny lesz a hétvégén, akkor a két tankolás lehet az egyeduralkodó stratégia, mivel Montrealban a fogyasztás és az üzemanyag-súlyhátrány is kisebb az átlagosnál, így nem éri meg agresszív taktikával próbálkozni.

 

 
C-Liga

 
Laza Rádió
<a href='http://lazaradio.hu/'>Hallgasd a Laza Rádiót</a>
 
F1 Birkuc 2008 Platinum

F1 Birkuc 2008


... Patch ...

...  Szabályzat ...
... Újoncoknak ...

 






Chatbox
 
Pontszámok
 
 
Látogatottság
Indulás: 2007-09-25
 
Sim Tv Sport

         


!!! ÉLŐ ADÁS !!!

!!! ELŐZÉSEK !!!
(VIDEÓK)

 

 

 
Ligatagok szavazzatok!!!!
Lezárt szavazások
 

A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints