Ha jelentkezni szeretnél a ligába nincs más dolgod mint egy e-mailt küldeni a következő képpen,
Név:
Msn-cim:
Nic:
(a liga e-mail címe eggyel feljebb megtalálható, Ha jelenleg épp nincs felvétel akkor sincs minden veszve, ha üresedés van akkor az kap lehetőséget aki hamarabb jelentkezett! Az e-maileket hetente vasárnap délután megfogom nézni)
Valjuk be őszintén! Nem sok pálya van amit kegyetlenül utálok. De ez határozottan azok közé tartozik. Az egész kinézete meg a hülye kanyarjai... grrrrrrr, undorító. De kénytelenek vagyunk ide is ellátogani. A pályával szemben érzet ellenszenvem ellenére, itt is egy izgalmas verseny lehet, amit nagyon remélek. Már sokadszorra említem: JÁRJATOK VERSENYRE!!! Minél többen vagyunk annál izgalmababb. Remélem, hogy együtt egy jót játszunk és pofánröhögjük ezt a mérnöki ballépésnek is nevezhető ázsiai borzalmat. Bár a hányinger kerülgetett a cikk írása közben, remélem tetszik és hasznosnak találjátok majd. Szóljon hát az ige:
Futamelőzetes - Kínai Nagydíj
Ahogy érkezünk az idény végéhez, úgy következnek egymás után az egyre érdekesebb helyszínek. A Kínai Nagydíj nem tartozik a legkedveltebb pályák közé, és mivel új pálya, ezért valószínű, hogy az esélyek kiegyenlítettebbek lesznek, mint az előző versenyeken.
Abyss visszavesz? Norbi tovább küzd
A BMW csapat versenyzője Abyss és Norbi – akik már megszerezték csapatuk számára a konstruktőri világbajnoki címet – esélyesek már csak a bajnoki cím megszerzésére. 12 pont köztük a különbség, ami biztos előnynek tűnhet Abyss eddigi teljesítményét figyelembe véve. Ez arra a következtetésre adhat okot, hogy a tabella vezetője a maradék versenyeken csak a célba-érést vagy esetleg a dobogót tűzi ki célul maga elé. Valószínűlegmár nem akar kockáztatni és biztosra megy, ami teljesen érthető. Bár ez csak feltételezés, elég biztosnak tűnik…
A boksz másik oldalán ott áll a fiatal tehetség Norbi, aki ragyogóan kezdte az évet, majd teljesítménye – általában külső befolyás hatására – elkezdett hanyatlani. Minden viszály átküzdve jutott el idáig, ami becsülendő.Ellentétben az előző feltételezéssel, azt biztosra vehetjük, hogy Norbi a végsőkig küzdeni fog és a szuszt is kihajtja majd a BMW-ből. Erőt vehet Abyss japánban történt hibájából, ami majdnem a versenyébe került.
Misem bizonyítja jobban a sport változékonyságát, mint a bajnokság idény közepi megfordulása, a fatális hibák, a nagy harcok, amelyeket sajnos már egyre ritkábban látunk. Egyrészt a versenyzők közötti sebességkülönbség másrész az alacsony részvételi arány miatt, ami reméljük legalább az idény végére pozitívan változni fog.
A pálya
A 2,5 négyzetkilométeren elterülő Shanghai International Circuit acél-üveg kolosszusai, különösen a célegyenesen átívelő gigantikus hidak valóban lenyűgöző hátteret biztosítanak a versenynek, egyszersmind jól jelképezik a XXI. század dinamikusan fejlődő Kínáját. De ez a Kína kétarcú ország, amit a 18 milliós metropolisz, Sanghaj is jól tükröz. "Az ultramodern felhőkarcolók, hotelek és éttermek csak az érme egyik oldalát jelentik. Sok városnegyedben leírhatatlan a nyomor" - mutatott rá Heidfeld.
Az 5451 méter hosszú, Hermann Tilke által tervezett, és 2004-ben átadott aszfaltcsíkot ellenben fenntartások nélkül élvezik a pilóták. Jenson Button kijelentette: "Sanghaj megerőltető és technikás pálya, de szórakoztató rajta vezetni. A hosszú ívek - legfőképp a nyakizmokat alaposan megterhelő 1-es kanyar - nagy kihívást jelentenek, ráadásul a 7-8-9-es kanyarkombiációban olyan nehézségi erők hatnak a testünkre, hogy még a légzés is gondot okoz." (forrás: A5.hu)
Az 1-es és a 2-es kanyar egy egyívű, lejtős jobbos, olyan mintha sose lenne vége, majd hirtelen ezt a folytonosságot megszakítja a 3-as kanyar, ami egy lassú balos. A 4-es kanyar egy enyhe balos, ami egy egyenest tör meg. Ugyanez a helyzet a 6-os kanyarral, csak ez jobbra töri meg az egyenest. Ebből jön a 6-os kanyar, ami egy jobbos visszafordító, ahol nagyon fontos a jó íven való bemenetel és a jó íven való kigyorsítás. Majd a 7-es kanyar, ami egy elnyújtott balos körív, amiből következik egy kisebb sugarú jobbos körív (8-as). Ebben a kanyarkombinációban nagyon fontos a nagy sebesség megtartása és a helyes ív megtartása, mert nagyon könnyű itt időt veszíteni. Majd jön a lassú 9-es és 10-es balos kanyar egy rövid egyenessel összekötve, amelyeket, ha jól veszünk be, egy ívben tudjuk őket abszolválni. Majd megint egy lassú balos (11-es), ami belevezet a 12-es és a 13-as kanyar egybeforrt ívébe, hogy kivezessen egy hosszú egyenesbe. Ha itt jól gyorsítunk ki, nagyon jó esélyünk van arra, hogy szélárnyékba kerüljünk és az egyenes végén lévő jobbos visszafordítóban (14-es) végrehajthassunk egy sikeres előzést. A 14-es kanyar előtt nagyon fontos a féktáv helyes felmérése, a kanyarban az ív, a kanyar kijáratában pedig a kigyorsítás. Ez is egy olyan pontja a pályának, ahol könnyű rontani, majd jön egy teljes gázzal letudható egy jobbos törés (15-os), amiből az utolsó nagy tempójú 16-os kanyar következik. Itt vigyázni kell, hogy nehogy kisodródjunk a kerékvetőre, ahol nagyon könnyű megcsúszni. Ez a – véleményem szerint – borzalom ismétlődik 56 (a játékban 27) körön keresztül. Továbbá felhívnám a figyelmet a boksz-utca bejáratára, ami elég trükkös. Szükséges a megfelelő lelassítás, hogy nehogy úgy járjunk, mint Lewis Hamilton. A mint később kiderült a világbajnoki címébe került.
Az időjárás
A kínai időjárás rendesen megkeverheti a lapokat. Kína híres a monszunjairól, ami váratlan bekövetkeztével káoszt tud okozni a pályán. A pálya állapota hirtelen változik és nagyon fontos a mielőbbi reagálás. Értékes másodpercek múlhatnak a józan vezetésen és a lassításon, ha ezt a körülmények szükségessé válik. Mindenki tisztában van vele, hogy ha esik az eső, akkor a pálya csúszik (mily meglepő lenne, ha ez nem így lenne). Ezért fokozottan figyelmeztetek mindenkit, hogy az esetleges felelőtlen vezetés akár esőben, akár száraz pályán komoly büntetést vonhat maga után. Sikeres felkészülést kívánok mindenkinek így karácsony előtt, és remélem, ha már van ilyen szép alkalmunk, megajándékozzuk majd magunkat egy izgalmas, fair versennyel.