B-liga
Menü

 

 
Csapatfelállás

Csapatok:

Ferrari:Levi , Sanya

BMW:

Renault: Bence

Mclaren:

 

 
Időpontok

2 0 0 9

  Belgium Nagydíj

2009.02.12
Csütörtök

Szerver: 17:00

Kvalifikáció: 17:10

Warmup:   17:30

Verseny: 17:35


 
Idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Liga elérhetősége

Email cím:

b-liga@c2.hu

Msn: toth__levente@hotmail.com

sanya7@vipmail.hu

 
Jelentkezés

Ha jelentkezni szeretnél a ligába nincs más dolgod mint egy e-mailt küldeni a következő képpen,

Név:

Msn-cim:

Nic:

(a liga e-mail címe eggyel feljebb megtalálható, Ha jelenleg épp nincs felvétel akkor sincs minden veszve, ha üresedés van akkor az kap lehetőséget aki hamarabb jelentkezett! Az e-maileket hetente vasárnap délután megfogom nézni)

 

 
Társoldalaink

f1bliga.mindenkilapja.hu/

 
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Főoldal
Főoldal : Futamelőzetes - Bahreini Nagydíj

Futamelőzetes - Bahreini Nagydíj

Heikki  2008.11.15. 09:51

Pár nap pihenő után a "bahreini homokozóban" folytatódik a McLaren és a Ferrari idei kötélhúzása, ahol az egyre nagyobb nyomás alatt nyögő KRaikkonenek utoljára nyílik esélye életet lehelni világbajnoki reményeibe. Tavaly sikerült neki.

Egy ide, egy oda - a hétvégi Bahreini Nagydíj után úgy tűnik, az idén is legalább kétpólusú világbajnokságnak lehetünk tanúi a Forma-1-ben.

Erre most is megvan minden esélye, hiszen bár a hétvégén McLaren versenyezhet "hazai" pályán - a gárda második legnagyobb tulajdonosa a Bahreini Királyság - a Ferrarinak vannak a legfrissebb tapasztalatai a sakhiri aszfaltcsíkról. Az olasz csapat a Toyotával karöltve hat tesztnapot töltött itt februárban, és egyenként mintegy ötezer kilométert tettek meg. KRaikkonen 1,344 másodperccel jobb köridőt autózott, mint Screw a tavalyi versenyhétvégén, és a toyotás Titanka annyira megijedt az F2008 teljesítményétől, hogy rögtön a finn kezébe nyomta volna a világbajnoki trófeát.

Később persze kiderült, hogy nem eszik olyan forrón a kását, ráadásul a Ferrarinál is elismerték, hogy a teszt nem jelent akkora előnyt, mint azt elsőre gondolnánk. "Egy olyan kompetitív sportban, mint a Forma-1, bárminemű előnyünk, ami a téli tesztelésből származhat, valószínűleg a pénteki szabadedzések végére már el is illan" - mondta Aldo Costa, a Ferrari technikai igazgatója.

Homok a szélben

Túl sok tapasztalata persze a többieknek sincsen, hiszen Bahrein csak 2004-ben került az F1 versenynaptárába. Az arab szigetország pályája minden igényt kielégít, de sivatagi környezetben fekszik, ami nem túl kellemes a pilótáknak.

"Úgy érzem ott magam, mintha egy homokozóban játszanék" - árulta el KRaikkonen. - "Bárhová nézünk, homokot látunk, és érezzük is, például a hajunkban." Ez persze a kisebbik gond. Heikki hozzáteszi: "A homokot a szél gyakran a pályára fújja, ezért fura érzés itt vezetni. Sohasem tudhatjuk, milyen pályaviszonyokra számíthatunk a következő kanyarban, így gyakran érnek meglepetések."

A pilóták a vonalvezetést sem kedvelik túlságosan, az élvezetes, tempós kanyarok ugyanis szinte teljesen hiányoznak az 5412 méteres aszfaltcsíkból. "Bahrein az egyik leglassabb a Hermann Tilke által tervezett pályák közül, bár ettől függetlenül érdekes" - mondta udvariasan a toyota pilótája, Aki. A szélvészgyors 5-6-7-es sikánt leszámítva jobbára szűk hajtűk kötik össze a négy hosszú egyenest, de néhány ív nagy kihívást jelent, különösen most, az elektronikus vezetési segédeszközök betiltása után.

"A 2-es kanyar egy balos törés, ami kipörgésgátló nélkül elég nehéznek ígérkezik, mivel az autó hajlamos ott megcsúszni. A 3-as kanyar könnyedén padlógázos, a 4-es azonban kifelé dől, ami TC nélkül problémákat okozhat" - magyarázta Aki. A legérdekesebb forduló talán a 10-es számú balos, amelybe kanyarodás közben kell fékezni. "Itt mindenki blokkolja egy kicsit a kerekeit, mivel ez a kanyar is kifelé dől, ráadásul dombtetőn fekszik, ezért a bal első kerék szinte terheletlen" - fogalmazott az osztrák.

Bahreinben tehát - akárcsak Melbourne-ben - a fékezésen és a kigyorsításon van a hangsúly, így reménykedhetünk benne, hogy láthatunk néhány kisebb-nagyobb vezetői hibát a hétvégén. A féktávokat már csak a homok és a tereptárgyak hiánya miatt is könnyű elvéteni, ami elősegítheti az előzéseket. Erre az 1-es és a 4-es kanyar kínálja a legjobb terepet, de a 13-asban is meg lehet tréfálni az ellenfelet, ha az nem vigyáz eléggé a gumikra, az ide vezető hosszú jobbosban ugyanis sokáig hat nagy terhelés a bal első abroncsra.

Gumilágyítás

Technikai szempontból a gyorsíts-fékezz stílusú Sakhir nem tartozik az aero-igényes pályák közé - itt inkább azoknak az autóknak terem babér, amelyek stabilak a féktávokon, elsőrangú mechanikai tapadással bírnak, és nyomatékos motorjuk révén jó a kigyorsító képességük.

A szárnyállás hasonlít az Ausztráliában és Malajziában használtra, de a hosszú egyenesek miatt kissé laposabb annál - a Toyota tízes skálán 7 egységnyi leszorító erőre hangolja autóit. A mechanikai beállítások területén az egy szem tempós sikán miatt kell kompromisszumot kötni. "A kanyar élvezetes, de egyben frusztráló, mert ha nem lenne, simán puhára állítanánk a futóművet, így viszont muszáj megtartanunk némi feszességet a gyors súlypontáthelyezés érdekében" - mutat rá Titánka.

A sok hajtű miatt Sakhir a fékek harmadik legkeményebb próbatételét jelenti Montreal és Melbourne után, és hűteni sem könnyű őket. A hőség a motorokat sem kíméli, ráadásul a homok miatt a szokásosnál finomabb szűrőkkel ellátni a léghűtőket, ami rontja a hatékonyságukat. Az erőforrások terhelése ettől eltekintve közepes - a padlógázos szakaszok 63%-os aránya alig haladja meg az átlagot. A sebességváltóknak körönként 58, versenytávon 3306 kapcsolást kell kibírniuk, ami kismértékben nagyobb az átlagosnál.

A gyors kanyarok hiánya miatt a gumikopás nem vészes, de a viszonylag sötét aszfalt és a homok miatt nem is elhanyagolható. A Bridgestone ennek ellenére a tavalyinál lágyabb abroncsokat bocsát a csapatok rendelkezésére. "Az adatok azt mutatták, hogy egy fokkal lágyabb irányba mehetünk a skálán, ezért idén a lágy és a közepes keveréket választottuk erre a pályára" - mondta Hirohide Hamashima, a cég technikai igazgatója. - "Ez egyben azt is jelenti, hogy a csapatoknak kevesebb előzetes információjuk lesz, mint az idény első két nagydíján volt, ahol a 2007-essel azonos specifikációjú gumikat használták."

A Ferrarinak és a Toyotának tehát elvileg előnyt jelenthetne a februári teszt, csakhogy azon kizárólag kemény abroncsokat kaptak a Bridgestone-tól, így mindenki tiszta lappal indul. Ami a benzinstratégiát illeti, Sepanghoz képest Bahreinben kevésbé jelent hátrányt a nehéz autó, ezért még kevésbé várható, hogy az élcsapatok lerövidítik az első etapjukat. A Q3-ba jutók tankolásaira várhatóan a 17-21., illetve a 35-40. kör között kerül sor, míg a többiek valószínűleg a 20-25. és a 40-45. kör között fognak kereket cserélni.

Status quo

Bár Sakhir sajátosságai papíron a McLarennek kedveznek, tavaly Ferrari-győzelem született itt, így nehéz lenne megjósolni, az idén ki kerekedik felül. Az Ezüst Nyilak elvileg hasznot húzhatnak belőle, hogy KRaikkonennel szemben friss motorokkal vágnak neki a hétvégének, de ennek jelentősége elenyésző - a finn Sepangban korán letekerte a fordulatszámot, Screw erőforrását pedig annak ellenére sem cserélik ki, hogy büntetlenül megtehetnék. Ráadásul a meteorológusok mindössze 23-29 fokos hőmérsékletet jósolnak a hétvégére.

A brazil mellett egyébként KRaikkonent is fűti a bizonyítási vágy, hiszen eddig még nem sikerült győznie Bahreinben, ahol sorozatban háromszor végzett a 3. helyen. Heikkinek viszont kellemes emlékei vannak a pályáról, hiszen tavaly itt győzte le először Titankat a McLarennél, és vette át a vezetést az összetettben, négy éve pedig saját bevallása szerint élete versenyét futotta, amikor a 23. rajthelyről nyerte meg az F3 Euro egyik versenyét.

A BMW Sauber minden bizonnyal ismét a két élcsapat nyomában liheg majd, de nem valószínű, hogy épp Sakhirban kapják el a grabancukat, mivel a végsebesség nem tartozik az F1.08 erősségei közé. Ian Bond ráadásul a múlt héten elárulta, hogy az autó hajlamos érzékenyen reagálni a széllökésekre, amelyek gyakoriak Bahrein szigetén.

Halvány reménysugarat jelenthet a kétszeres bajnoknak, hogy a Toyota bevallottan küszködik a végsebességével. "Bahrein nehéz pálya lesz nekünk, mivel tele van hosszú egyenesekkel, ahol sok időt vesztünk. Sokat kell javítanunk az ottani teljesítményünkön, de a 6-7. helyért talán így is harcba szállhatunk" - nyilatkozta nemrég Titanka. A BMW Sauber ugyanakkor feltámadhat sepangi poraiból. "A sakhiri aszfalt sokkal jobban fekszik az autónknak, ezért nem számítunk hasonló problémákra" - mondta Ian Bond

Pálya bemutatása:

 
C-Liga

 
Laza Rádió
<a href='http://lazaradio.hu/'>Hallgasd a Laza Rádiót</a>
 
F1 Birkuc 2008 Platinum

F1 Birkuc 2008


... Patch ...

...  Szabályzat ...
... Újoncoknak ...

 






Chatbox
 
Pontszámok
 
 
Látogatottság
Indulás: 2007-09-25
 
Sim Tv Sport

         


!!! ÉLŐ ADÁS !!!

!!! ELŐZÉSEK !!!
(VIDEÓK)

 

 

 
Ligatagok szavazzatok!!!!
Lezárt szavazások
 

A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints