B-liga
Menü

 

 
Csapatfelállás

Csapatok:

Ferrari:Levi , Sanya

BMW:

Renault: Bence

Mclaren:

 

 
Időpontok

2 0 0 9

  Belgium Nagydíj

2009.02.12
Csütörtök

Szerver: 17:00

Kvalifikáció: 17:10

Warmup:   17:30

Verseny: 17:35


 
Idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Liga elérhetősége

Email cím:

b-liga@c2.hu

Msn: toth__levente@hotmail.com

sanya7@vipmail.hu

 
Jelentkezés

Ha jelentkezni szeretnél a ligába nincs más dolgod mint egy e-mailt küldeni a következő képpen,

Név:

Msn-cim:

Nic:

(a liga e-mail címe eggyel feljebb megtalálható, Ha jelenleg épp nincs felvétel akkor sincs minden veszve, ha üresedés van akkor az kap lehetőséget aki hamarabb jelentkezett! Az e-maileket hetente vasárnap délután megfogom nézni)

 

 
Társoldalaink

f1bliga.mindenkilapja.hu/

 
Naptár
2020. November
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Főoldal
Főoldal : Futamelőzetes - Japán Nagydíj

Futamelőzetes - Japán Nagydíj

Abyss  2007.12.11. 21:53

A 14. állmosához érkezik hétvégén az F1 Challenge B-Liga 2007/2. idényének mezőnye. Többek között a változő időjárás, a pilóták bajokságának szoros állása és az A-ligába való feljutásért folyó harc fogja meghatározni a versenyt. Az előző idény bajnoka a pálya egyedüli győzetesként érkezik ide, meglátjuk mire képes a megállíthatalannak tűnő BMW-kel szemben.

Futamelőzetes - Japán Nagydíj

________________________________________________________

A B-Liga a versenynaptár egyik legizgalmasabb versenyéhez érkezett, ahol várhatóan szoros viadaloknak és hatalmas taktikai csatáknak lehetünk majd szemtanúi. A bajokság még nyílt és a feljutás az A-Ligába is motivál minden versenyzőt, ezért valószínüleg mindenki nagy elánnal fog készülni a saját magát keresztező pályára. Reméljük a létszám eléri majd a 8-at, nem úgy mint a foghíjjas mezőnnyel elrajtoló Belga Nagydíjon.

________________________________________________________

A BMW Bajnok

A BMW csapat az eddigi versenyeken bebizonyította, hogy lehet a pálya gyors vagy lassú, száraz vagy nedves ők nem adják ki a kezükből a trófeát. Norbi és Abyss 13 verseny alatt megszerezték a konstruktőri világbajnoki címet. Még 4 verseny hátra van és a Ferrari lemaradása 72 pont. A maradék 4 versenyen 72 pontot szerezhetnének abban az esetben, ha a két BMW nem szerezne pontot, a két Ferrari viszont a dobogó két legfelső foglalná el. Még ha ez elő is fordulna pontegyenlőség lenne, amikor a győzelmek száma dönt, amiből a BMW-nek még mindig több lesz. Röviden: a BMW bajnok.

De ez nem ilyen egyszerű. A világbajnoki pontverseny még mindig nyílt az első két helyezett Abyss és Norbi között. Annak ellenére, hogy a BMW jó formában van, a Ferrari bármelyik versenyző levesébe beleköphet. A tűzpiros autók két versenyzője Mafiosi és Levi egyre nagyobb mértékű fejlődést mutatott. Mafiosi legutóbb az Olasz Nagydíjon mutatta meg hogy címvédőként semmit nem felejtett és hogy nagyon komoly ellenfél. Gyorsasága kétségbe vonhatatlan, nem tudni, hogy mikor veri el teljes mezőnyt. Mint a tavalyi Japán Nagydíj győztese, várhatóan ő az egyik komoly esélyes a verseny megnyerésére. Levi a szezon múlásával egyre komolyabb fejlődésen ment keresztül, amire a Ferrari 5-ös rajtszámú autójának ülésének megszerzése tökéletes bizonyíték. A fiatal újjonc számatalanszor tanúbizonyságot tett arról, hogy helye van ebben a mezőnyben, de akár az A-Liga mezőnyében is a következő idényben.

A többi versenyzőtől is nagyon sokat várnak. A McLaren versenyzője Gábor küzd az első négybe jutásért Levivel, ami valószínüsíti azon szándékát, hogy megelőzze, és a lehető legjobb helyen végessen a versenyen. A McLaren másik versenyzője Kimi is bizakodhat, aki a C-Ligában ezt a verseny több körös előnnyel nyerte.

Változás történt a felállásban. A C-Liga bajnokságának ezüstérmese, HarsH az idény végéig a B-Ligában folytatja pályafutását a 3-as rajtszámú Renaultban. Norton, aki mind a Toyotában, mind a Williamsben jó teljesítményt nyújtott a 4-es számú Renault pilótája lesz.

 

A pálya

A suzuka-i pálya a Honda cég tesztpályájaként épült 1962-ben a cég alkalmazottjai számára épített vidámpark mellé. Az első Forma 1-es futamot 1987-ben rendezték meg. A nagydíj többször is világbajnokságot eldöntő versenyeknek adott otthont a Prost-Senna időszakban. Drámai ütközések, botrányok lengték körül a versenyeket, méltán híressé téve a pályát.

A pálya Japán hegyevidéki területein helyezkedik el, amiből egyszerűen következtethetünk a felhős idő, az eső és a monszún kialakulásának nagy esélyére. Az időjárás a verseny alatt nagyon sokszor változhat, ami megkeverheti a küzdelem akalulását.

 

A Forma 1-es pályák közül ez az egyetlen, ami keresztezi önmagát. A kör egy hídon ível át saját aszfaltja fölött. Az nagyon technikássá teszi, mivel a jobb- és bal kanyarok eloszlása nagyon szokatlan, ami különleges beállítást igényel, amit nehéz megtalálni.

A méltán népszerű pálya egyik legizgalmasabb pontja mindjárt a célegyenes utáni egymásba fonódo 5 kanyar (First Curve, S-Curves). Nagyon nehéz állandó jó ritmusban abszolválni ezt a szakaszt, viszont érzésre olyan mint egy hullámvasút :). Aki határon autózik az kerékvetőtől kerékvetőig fog kanyarodni, ami nagy hibázási lehetőséget rejt magában. Ezen a szakaszon közel van a kavicságy és a gumifal, tehát szerencsésnek mondhatja majd magának az, aki egy hiba után sértetlenül tudja tovább vezetni autóját. A következő szakasz egy emelkedővel összekötött gyors balossal folytatódik (Dunlop), amiből egy szük jobbos kombináció (Degner) vezet a híd alatt átfutó egyeneshez. A jobbos kombináció első kanyarjában nagyon könnyű hibázni, mert ahhoz hogy jó ritmusban tudjunk áthaladni rajta ki kell használni a pálya teljes szélességét. Az egyenes után egy szük, lassú balos visszafordító (Hairpin) lassítja a versenyzőket. Eléggé nehéz kanyar, mivel jelentős ritmusváltást igényelg az előző gyors szakaszhoz képest. Utána jön az az jobbra ívelő enyenes (ilyen nem létezik a geometria szerint :)), amit én csak "hipi-hupi"-nak hívok domborzati viszonyainak sajátosságai miatt. Ebből az ívből következik két balosból álló kanyar (Spoon), amit persze kanyaronként külömbőző tempóval kell bevenni. Az első kanyar kicsit gyorsabb, de nagyon kell vigyázni, mert nem elég jól bevenni az első kanyart, úgy kell kijönni belőle, hogy már a második kanyar ideálís ívén legyünk, tehát nagyon technikás. Itt nagy a bukás esélye. Aztán fel, fel, fel... Hosszú egyenes egy nagyon gyors balossal (130 R), amit Alan McNish 2002-es hatalmas bukása tett hírhedté.

Majd következik az utolsó kombináció egy jobb-bal sikán (Casio Triangle), ahol 1988-ban Ayrton Senna és Alain Prost akadtak össze sordöntő jelleggel. Majd jön egy jobbos ív (Last Corner), majd a célvonal és minden kezdődik előlről 53 (nálunk 26) körön keresztül.

 

A két harcos

Abyss vagy Norbi? Norbi vagy Abyss?

Kézdezhetnénk már év közepe óta, mióta Abyss utolérte Norbit, és mióta folyamatos versenyt vívnak a dobogó legfelső fokáig. Abyss a kezdeti rossz teljesítmény, lag és nagy válság után talpra állt és a Spanyol nagydíj óta csak Nagy-Brittaniában sikerült letaszítani a dobogó legfelső fokáról, akkor is csak a 2. helyre. Norbi pont az ellenkezője. Az év elején az első hat versenyen csak az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon szorult le a dobogó második fokára, (meglepően mindkét versenyző sikersorozatában egy Ferrari a beékelődő) majd hirtelen az egyre komolyabb lag problémák szerencsétlenségeket okoztak neki, többször is 0 ponttal távozott a versenypályákról.

Mindkét pilótáról elmondhatjuk, hogy keresztül mentek már mindenen (ütközéseken, lag-okon, válságon, nyalókás emberen) és tudjuk hogy mindekettőjük mindenre elszánt és a végsőkig harcolni fog. Abyss előnye 14 pont Norbival szemben, ami nagyon könnyen ledolgozható.

A legjobb példa arra, hogy milyen hamar megfodulhat a világbajnoki cím sorsa az előző idény, ahol Mafiosi és Abyss küzdőtt a végső győzelemért. Két verseny volt hátra, Abyss-nak 5 pont előnye volt, ami 1 versennyel a bajnokság vége előtt már csak három volt. Ezt a három pontot egy számára katasztrofális utolsó versenyen veszítette el, ami Mafiosi bajnoki címéhez vezetett.

Tehát minden megtörténhet. Trükkös pályák a következők: Suzuka, Monte Carlo, Sanghai, Hungaroring. Mindegyik verseny váratlan fordulatot hozhat, ezért valószínüleg elszántan készülnek a Japán nagydíjra.

Ellentétben az ilyenkor megszokott feszültséggel a BMW csapat remek hangulatban van, a pilóták nagyon jól kijönnek egymással, együttműködnek, segítik egymást. Természetesen a beállításokat titokban tartják, de ez teljes mértékben érthető is ilyen szintü versengésben. Mindkettőjük játékként fogja fel a versenyt és feloldódva tudnak vezetni. Mindenkinek ajánlom hasonló jó kapcsolat kialakítását csapattársával, ami akár egy bajnoki címet is hozhat.

 

 

 

 
C-Liga

 
Laza Rádió
<a href='http://lazaradio.hu/'>Hallgasd a Laza Rádiót</a>
 
F1 Birkuc 2008 Platinum

F1 Birkuc 2008


... Patch ...

...  Szabályzat ...
... Újoncoknak ...

 






Chatbox
 
Pontszámok
 
 
Látogatottság
Indulás: 2007-09-25
 
Sim Tv Sport

         


!!! ÉLŐ ADÁS !!!

!!! ELŐZÉSEK !!!
(VIDEÓK)

 

 

 
Ligatagok szavazzatok!!!!
Lezárt szavazások
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?