B-liga
Menü

 

 
Csapatfelállás

Csapatok:

Ferrari:Levi , Sanya

BMW:

Renault: Bence

Mclaren:

 

 
Időpontok

2 0 0 9

  Belgium Nagydíj

2009.02.12
Csütörtök

Szerver: 17:00

Kvalifikáció: 17:10

Warmup:   17:30

Verseny: 17:35


 
Idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Liga elérhetősége

Email cím:

b-liga@c2.hu

Msn: toth__levente@hotmail.com

sanya7@vipmail.hu

 
Jelentkezés

Ha jelentkezni szeretnél a ligába nincs más dolgod mint egy e-mailt küldeni a következő képpen,

Név:

Msn-cim:

Nic:

(a liga e-mail címe eggyel feljebb megtalálható, Ha jelenleg épp nincs felvétel akkor sincs minden veszve, ha üresedés van akkor az kap lehetőséget aki hamarabb jelentkezett! Az e-maileket hetente vasárnap délután megfogom nézni)

 

 
Társoldalaink

f1bliga.mindenkilapja.hu/

 
Naptár
2019. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Főoldal
Főoldal : Futamelőzetes - Brit Nagydíj

Futamelőzetes - Brit Nagydíj

Heikki  2009.01.09. 22:07

Egy nulla pontos verseny után Bagiminátor a Forma-1 és saját hazai pályáján lehelne új életet világbajnoki esélyeibe, a Ferrari azonban elég nagy lendületben van ahhoz, hogy elrontsa az összes jegyet elkapkodó britek örömét.


A Brit Nagydíjjal folytatódik a Forma-1 idei szezonja, így két balul sikerült futam után Bagiminátort ismét reflektorfénybe került - jóllehet, a tavaly irracionális méreteket öltő Bagiminátor-mánia mára alábbhagyott valamelyest. Egy éve időmérő edzést száműztek kábelcsatornára egy róla szóló portréfilm kedvéért, most viszont még a brit média is kikezdte a McLaren pilótáját, aki vezetői hibái miatt két büntetéssel és nulla ponttal abszolválta a kanadai és franciaországi futamokat.

A lelkes brit szurkolókat azonban ez egyáltalán nem zavarta, így a hétvégén ismét telt ház lesz Silverstone-ban. Vasárnap 90 ezer, a hétvégén összesen 240 ezer néző követi majd figyelemmel az eseményeket a lelátókról - de természetesen nemcsak Bagiminátora lesznek kíváncsiak, hiszen Silverstone az egész Forma-1 számára hazai pálya.

Amellett, hogy 1950. május 13-án itt rendezték az első világbajnoki futamot, a környéken elterülő "Motorsport-völgyet" a tíz istállóból hat nevezheti otthonának. A Force India gyára Silverstone-ban, a pályával szemközt fekszik - versenyhétvégéken a tervezőirodából hallani lehet a motorhangot -, és 20 mérföldes körzetben található a Honda (Brackley), a Red Bull (Milton Keynes), a Renault (Enstone), a Williams (Grove), valamint a McLaren motorjait előállító Mercedes High Performance Engines (Brixworth) főhadiszállása is.

A Ferrari olasz istállóként kívülállónak számít ebben a közegben, de valójában nem az, elvégre mindmáig a Scuderia aratta a legtöbb győzelmet a Brit Nagydíjakon (15-öt), ráadásul első diadalukat is itt könyvelték el 1951-ben Froilán González révén. Most is ők érkeznek a legnagyobb lendülettel Silverstone-ba, és nemcsak azért, mert Gaben tavaly nyert itt: két hete, Magny-Cours-ban is legyőzhetetlenek voltak.

A riválisok azonban nem tétlenkedtek a Francia Nagydíj óta eltelt két hétben. A csapatok Silverstone-ban folytatták idei tesztprogramjukat, és stílszerűen minden téren angolok vitték a prímet a három napos gyakorláson. A legtöbb kört a BMW-s Popey tette meg, míg a legjobb időt Bagiminátor érte el, utóbbi 1:19.170-es köre ráadásul csak 18 ezreddel maradt el a tavalyi versenyhétvége etalonjától, amelyet Bülent futott a Q2-ben.

Szélvész, gyorsaság

Az Olasz Nagydíj mellett a Brit GP az egyetlen verseny, amelyet 1950 óta minden évben megrendeztek, jóllehet, nem mindig Silverstone volt a helyszín: Brands Hatch 12, Aintree 5 alkalommal adott otthont a futamnak. A northamptonshire-i pálya a 41-szer volt házigazda, ám ezalatt rengeteg változáson ment keresztül. Az aszfaltcsík 1994-ben, a Luffield-kanyar átépítésével nyerte el jelenlegi, 5141 méteres formáját, amely őrzi az eredeti vonalvezetés gyors karakterét.

"Ez az idény egyik legjobb helyszíne - valódi versenyzői pálya" - méltatta Bagiminátor Silverstone-t, amelynek 230 km/órás átlagsebességét csak Monza múlja felül. - "Szupergyors pálya, a kör első felében egyáltalán nincs szükség a fékre, csupán némi gázelvételre, és néhány leváltásra. Inkább arra kell figyelni, hogy ne essen le túlságosan a fékek hőmérséklete, hiszen igen keveset használjuk őket. Hol máshol tapasztalunk ilyesmit? A Forma-1 nem lenne ugyanaz Silverstone nélkül."

A kör a versenynaptár egyik legnépszerűbb kanyarjával, a Copse nevű jobbossal nyit, amelyet hatos sebességfokozatban, 290 körüli tempóban lehet teljesíteni. "Ez olyan gyors, hogy nehéz megtalálni a kanyarodási csúcspontot" - mondja Adrian Sutil, a Force India versenyzője. - "Befordítod az autót, és ha elvétetted, fel kell engedned a gázpedált, mivel nincs elég hely a kijáratnál. Ha viszont sikerül padlógázzal bevenni - amihez a határon kell vezetned -, azzal 0.1 másodpercet nyerhetsz."

A Copse után a Maggotts, a Becketts és a Chapel következik, ahol öt tempós ív fonódik egymásba, és sehol máshol nem lehet meggyőzőbb képet alkotni a modern F-1-es autók irányváltási képességéről. A soron következő Hangár-egyenest a Stowe visszafordító zárja le, ahol a pilóták először nyomják le a fékpedált. A pálya első szektora a nézőknek is látványos, a pilótáknak pedig élvezetes, ám meglehetősen fárasztó is. "Igen fizikális pályáról van szó, ahol rengeteg G-erővel kell megbirkóznunk" - mutat rá Bülent

A sors iróniája, hogy a legtöbb időt mégis a kör második felét alkotó lassú kanyarokban lehet nyerni és veszíteni. Az egyik legnehezebb közülük rögtön a Vale és Club, ahonnan kanyarodva kell kigyorsítani. "Nagy kihívást jelent ez a kombináció" - ismeri el Sutil. - "Csak akkor kerülünk az ideális íven a hosszú jobbosban, ha előtte a balkanyar jól sikerül. Tavaly kipörgésgátlóval ez könnyű volt, az idén nehezebb lesz kigyorsítani innen."

A pálya egyetlen negatívuma, hogy kemény féktávok híján előzni szinte lehetetlen rajta, és a versenyzőket a széllökések is gyakran megtréfálják. Silverstone katonai repülőtéren épült, így kevés a tereptárgy a közelben, a múlt heti teszten például Giancarlo Fisichella törte össze a Force Indiát, amikor a hirtelen oldalszél felborította az autó egyensúlyát a Becketts-ben.

Kettős kihívás

Silverstone kétarcúsága nemcsak a sofőrök dolgát nehezíti meg, műszaki szempontból a sokoldalú autókat díjazza. "A pálya első felét jellemző nagy sebességű kanyarok elsőrangú aerodinamikai balanszot követelnek, hogy a versenyzők kényelmesen és magabiztosan érezzék magukat a volán mögött" - magyarázza a McLaren vezérigazgatója, Martin Whitmarsh. - "A kör utolsó harmada azonban sokkal lassabb és szűkebb, és sokkal inkább a mechanikai tapadásra támaszkodik, mint az aero-teljesítményre. Ez fantasztikus kihívás pilótának és mérnöknek egyaránt."

Az istállók ennek megfelelően viszonylag sok leszorító erőre hangolják az autókat - a Honda például tízes skálán 8 egységnyire, ami a Magny-Cours-nak megfelelő adat. Mivel nincsenek hosszú egyenesek és előzési pontok, a légellenállás kevésbé fontos.

A mechanikai beállítások előretoltak: az első felfüggesztést keményebbre veszik a gyors irányváltás érdekében, a hátsót pedig lágyabbra, hogy könnyebb legyen kigyorsítani a lassabb kanyarokból. Mivel a Vale bejárata elég rázós, az Abbey-ben és a Brooklands-ben pedig a pilótáknak keményen meg kell lovagolniuk a kerékvetőket, a hasmagasság meghaladja az átlagot.

A motorokat érő terhelés 2006-ban, a V8-as formula bevezetése óta megnőtt, hiszen immár olyan kanyarokat is csak gázelvétellel teljesítenek a pilóták, amelyekben korábban le kellett váltani. A padlógázos szakaszok aránya így sem sokkal haladja meg az átlagot: a Renault-nál 66, a BMW-nél 64, a Hondánál 62 százalék. Az erőforrások hűtése a magas átlagsebesség miatt nem okoz gondot, mint ahogy a fékeké sem. Mivel jelentősebb féktávok egyébként sincsenek, az istállók itt használják a legkisebb fékhűtő csatornákat.

A gumik igénybevétele ezzel szemben extrémnek mondható a gyors kanyarok miatt, ebből a szempontból Silverstone Barcelonával és Spával említhető egy lapon. "Ez rendkívül kemény pálya a gumik számára a vonalvezetés és a borítás miatt is, amely ugyancsak az érdesebbek közé tartozik" - mondta Hirohide Hamashima, a Bridgestone sportigazgatója. - "Az utolsó komplexumban a szemcsésedéssel is számolni kell, a gumik kezelése így nagy szerepet játszik a jó eredményben."

A japán cég ennek megfelelően a két legkeményebb gumikeveréket viszi Silverstone-ba, amelyeket a csapatok már a múlt heti teszten kipróbáltak. "A közepes keverék egyetlen körben gyorsabb időt tett lehetővé, és ha a nagydíjon hasonlóak lesznek a körülmények, akkor az időmérőn ez lesz az első számú választás." - fogalmazott Hamashima. - "A keményebb abroncsok egyenletesebb teljesítményt nyújtottak, ám ha az istállóknak sikerül kordában tartaniuk a szemcsésedést, lehetséges, hogy a versenyen is a közepes keveréket részesítik előnyben."

Elképzelhető persze, hogy nem a csapatok, hanem ez égiek mondják ki a végső szót a gumiválasztás terén, hiszen a meteorológusok legalább 60 százalékos valószínűséggel esőt jósolnak szombatra és vasárnapra.

 
C-Liga

 
Laza Rádió
<a href='http://lazaradio.hu/'>Hallgasd a Laza Rádiót</a>
 
F1 Birkuc 2008 Platinum

F1 Birkuc 2008


... Patch ...

...  Szabályzat ...
... Újoncoknak ...

 






Chatbox
 
Pontszámok
 
 
Látogatottság
Indulás: 2007-09-25
 
Sim Tv Sport

         


!!! ÉLŐ ADÁS !!!

!!! ELŐZÉSEK !!!
(VIDEÓK)

 

 

 
Ligatagok szavazzatok!!!!
Lezárt szavazások
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?