B-liga
Menü

 

 
Csapatfelállás

Csapatok:

Ferrari:Levi , Sanya

BMW:

Renault: Bence

Mclaren:

 

 
Időpontok

2 0 0 9

  Belgium Nagydíj

2009.02.12
Csütörtök

Szerver: 17:00

Kvalifikáció: 17:10

Warmup:   17:30

Verseny: 17:35


 
Idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Liga elérhetősége

Email cím:

b-liga@c2.hu

Msn: toth__levente@hotmail.com

sanya7@vipmail.hu

 
Jelentkezés

Ha jelentkezni szeretnél a ligába nincs más dolgod mint egy e-mailt küldeni a következő képpen,

Név:

Msn-cim:

Nic:

(a liga e-mail címe eggyel feljebb megtalálható, Ha jelenleg épp nincs felvétel akkor sincs minden veszve, ha üresedés van akkor az kap lehetőséget aki hamarabb jelentkezett! Az e-maileket hetente vasárnap délután megfogom nézni)

 

 
Társoldalaink

f1bliga.mindenkilapja.hu/

 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Főoldal
Főoldal : Futamelőzetes - Francia Nagydij

Futamelőzetes - Francia Nagydij

Heikki  2008.12.23. 00:57

Ha hinni lehet Bernie Ecclestone-nak, a Forma-1 sztárjai a hétvégén utoljára adnak egymásnak randevút Magny-Cours-ban.


Nem a véletlen műve, ha a bevezetőt olvasva valakinek rájön és érzése támad: már egy éve is azzal riogattuk olvasóinkat, hogy el kell búcsúzniuk Magny-Cours szélvészgyors sikánjaitól, a hétvégén mégis itt rendezik meg a 93. Francia Nagydíjat.

 

A felelősség teljes egészében Bernie Ecclestone-t terheli. Ő volt az, aki két egymást követő évben is bejelentette, hogy a mérsékelt népszerűségnek örvendő pálya kikerül a versenynaptárból. Az F-1 ura és a francia kormány tavaly még mentőövet dobtak a futamnak, Ecclestone azonban nem titkolja, hogy Valencia és Szingapúr mintájára utcai versenyt akar rendezni Párizsban, lehetőleg a Champs-Élysées-n.Csakhogy a dolgok jelenlegi állása szerint ez legkorábban 2010-ben válhat valóra, így jövőre valószínűleg egyáltalán nem lesz Francia Nagydíj. Erre a Forma-1 életre hívása óta mindössze egyszer volt példa: 1955-ben, amikor a Le Mans-i tragédia keltette sokk miatt törölték a futamot. Franciaország ráadásul a sportág szülőhazája: 1894-ben Párizs és Rouen között tartották az első autóversenyt, tizenkét évvel később pedig az első Grand Prix elnevezésű viadalt, amelyet a magyar Szisz Ferenc nyert meg egy Renault volánjánál.Hagyományok ide vagy oda, Magny-Cours-t nemigen kedvelik az istállók. Az ország kellős közepén, a nagyobb városoktól több száz kilométerre fekvő aszfaltcsík nem nagyon vonzza a szponzorok képviselőit, és hollywoodi sztárok helyett itt legfeljebb a globalizáció ellen tüntető francia parasztok keltenek feltűnést (lásd 2005). A mérnökök és a versenyzők ellenben értékelik a munkavégzéshez ideális bukolikus nyugalmat, ami Monacóban vagy Melbourne-ben ismeretlen fogalom.A pályát 1960-ban egy helyi farmer építette a tanyájához tartozó birtokon, majd három évvel később ideköltözött a híres École de pilotage Winfield versenyzőiskola, ahol többek között François Cevert és Jacques Laffite tanulta a mesterség rejtelmeit. A '80-as évek végén a pályát a kormány támogatásával modernizálták, és 1990 óta itt rendezik a Francia Nagydíjakat. Magny-Cours neve azóta egybeforrt Michael Schumacherével, aki egyedülálló módon nyolcszor diadalmaskodott itt, és stílszerűen a körrekordot is ő tartja.

 

Szeret, nem szeret

 

Az aszfaltcsík jelenlegi formájában 4411 méter hosszú, és igencsak ellentmondásos megítélésnek örvend. "Magny-Cours egyike azoknak a pályáknak, amelyeket egyáltalán nem élvezek" - ismerte el Giancarlo Fisichella. - "Itt szenvedtem el legnagyobb F-1-es balesetemet 2002-ben, amikor a versenyt is ki kellett hagynom, tehát nincsenek kellemes emlékeim a pályáról, és semmilyen kihívást nem találok benne."Az újoncsült futamgyőztes Tibike nem ért egyet az olasz veteránnal. "Sokak számára Magny-Cours unalmas hely, én azonban nagyon szeretem" - mondta a BMW versenyzője. - "Érdekes pálya, mert mindenféle kanyar megtalálható rajta: gyors és lassú, két tempós sikán, meg egy kemény hajtű."Magny-Cours legfőbb nevezetessége a két szélvészgyors sikán: a Nürburgringként is emlegetett 6-7-es, valamint a 11-12-es kanyarkombináció. A pilóták itt 250 km/óra felett cikáznak, ami nemcsak látványos, hanem nehéz is. "Nem lehet egyszerűen rádobni az autót az ívre, rendkívül precízen kell megközelíteni őket" - mutat rá a McLaren-es Heikki.Különösen a második sikánt nehéz tökéletesen bevenni. "Ez némileg lassabb, mint az első, de roppant óvatosan kell pozícionálni az autót, mivel egy kisebb dombtető egy pillanatra vakká teszi a csúcspontot" - magyarázza Levi, a Renault pilótája. - "Ha jól helyezkedsz, éppen érinteni fogod a jobb oldali kerékvetőt, de ha néhány centivel elvéted, akkor fel kell engedned a gázpedált, és eldobsz 0.3 másodpercet."Hasonlóan technikás a 2-es számú hosszú jobbos, amit egy kisebb völgy nehezít. Az autók hátulja a bejáratnál gyakran instabil, míg a kanyar közepén alul-, a kijáratnál pedig túlkormányzottsággal küzdenek a pilóták. A célegyenesre vezető, alattomosan lassú sikánban a kerékvetők agresszív, de pontos használata rejti a legnagyobb kihívást.Mivel a hajtű előtti egyenesre vezető elnyújtott kanyarban a követő autó sok leszorító erőt veszít, a Francia Nagydíj általában kevés előzést hoz. Hamann ugyanakkor leszögezte: "Magny-Cours-ban nem a legkönnyebb előzni, de kétségkívül lehetséges. Be lehet bújni az Adelaide belső ívén, és az utolsó előtti kanyarban is nyílik némi esély." Mivel az angol 10 rajthelyes büntetéssel várja a hétvégét, valószínűleg a gyakorlatba is át kell majd ültetnie az elméletet. Erőt meríthet belőle, hogy tavaly Adriáno a leglehetetlenebb helyen, az egyik gyors sikán előtt sikerült kifékeznie Csabinak.

 

 

Sima ügy

 

Monaco és Montreal extrém kihívásai után Magny-Cours műszaki szempontból átlagos pályának számít, a mérnököknek azonban nincs könnyű dolguk. A különlegesen sima aszfalt ugyanis rendkívül érzékeny a hőmérséklet változásaira, és az optimálisnak hitt beállításokat már egy néhány perces felhőátvonulás is felboríthatja . A tavalyi versenyhétvégén 22 fok volt a pálya hőingása, és így nehéz biztosítani a gumik ideális üzemi-üzleti hőmérsékletét."A pályán többféle burkolat is található, ráadásul a kör kétharmadát az előző futam előtt újraaszfaltozták" - emlékeztetett a Bridgestone sportigazgatója, Hirohide Hamashima. - "Ha süt a nap, a borítás nagyon gyorsan felforrósodik, és ez a széllel párosítva nagyon megnehezíti a tökéletes beállítások megtalálását."Ennek ellenére Magny-Cours nem számít gumigyilkos pályának, így a japán cég a lágy és a szuperlágy abroncsokat bocsátja a csapatok rendelkezésére. E keverékek utoljára Bahreinben kerültek bevetésre.Az aerodinamikai beállítások nem okoznak nagy fejtörést: a gyors kanyarokban fontos a nagy leszorító erő, így a szárnyállás meredeksége tízes skálán 8 egység körül alakul. A hátsó egyenesben elvileg előny lehetne a kisebb légellenállás - különösen, ha valaki előzni szeretne -, a végsebességet azonban itt is inkább az elnyújtott 2-es kanyar határozza meg.A sima borításnak köszönhetően a mechanikai beállítások is elég egyértelműek: az átlagosnál alacsonyabb hasmagasság és feszesebb futómű kerül terítékre Magny-Cours-ban. A BMW technikai igazgatója Willy Rampf ugyanakkor figyelmeztetett: "Az is fontos, hogy a versenyzők bátran támadhassák a célegyenesre ráfordító sikánt, ahol a kerékvetők igen magasak."A motorok terhelése átlagosnak mondható, mivel a versenyzők csupán a kör 63%-át teszik meg padlógázzal. Ez az érték minimálisan haladja meg az átlagot, és a nyers erő helyett fontosabb a minél simább, lineárisabb nyomatékgörbe, hogy a gyors sikánokban adott gáz nem zavarja meg a kasztni balanszát.A fékek kopása nem vészes, de Magny-Cours ezen a téren is tartogat kihívásokat. "Ezen a pályán egy körön belül többször kell átállítani a fékerő-elosztást a kulcsfontosságú kanyarokra, ami az automatikus motorfék hiányában a szokásosnál is nehezebb feladatnak ígérkezik" - panaszkodott Bob Bell, a Renault technikai igazgatója.A két kiállásos taktikák egyeduralmát Kanadában sokan egyetlen tankolással színesítették, és Magny-Cours is hozhat érdekes stratégiákat. A boxutca ugyanis rövid, és az utolsó sikán miatt az elején gyorsabb is, mint maga a pálya. "A stratégia mindig izgalmas kérdés Franciaországban, mivel a boxutcában alig veszítünk időt, ami három, esetleg négy kiállást is lehetővé tesz" - utalt a Williams mérnöki gárdáját irányító Sam Michael Schumacher és a Ferrari 2004-es trükkjére.

 

 
C-Liga

 
Laza Rádió
<a href='http://lazaradio.hu/'>Hallgasd a Laza Rádiót</a>
 
F1 Birkuc 2008 Platinum

F1 Birkuc 2008


... Patch ...

...  Szabályzat ...
... Újoncoknak ...

 






Chatbox
 
Pontszámok
 
 
Látogatottság
Indulás: 2007-09-25
 
Sim Tv Sport

         


!!! ÉLŐ ADÁS !!!

!!! ELŐZÉSEK !!!
(VIDEÓK)

 

 

 
Ligatagok szavazzatok!!!!
Lezárt szavazások
 

A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints