B-liga
Men

 

 
Csapatfellls

Csapatok:

Ferrari:Levi , Sanya

BMW:

Renault: Bence

Mclaren:

 

 
Idpontok

2 0 0 9

  Belgium Nagydj

2009.02.12
Cstrtk

Szerver: 17:00

Kvalifikci: 17:10

Warmup:   17:30

Verseny: 17:35


 
Id
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Liga elrhetsge

Email cm:

b-liga@c2.hu

Msn: toth__levente@hotmail.com

sanya7@vipmail.hu

 
Jelentkezs

Ha jelentkezni szeretnl a ligba nincs ms dolgod mint egy e-mailt kldeni a kvetkez kppen,

Nv:

Msn-cim:

Nic:

(a liga e-mail cme eggyel feljebb megtallhat, Ha jelenleg pp nincs felvtel akkor sincs minden veszve, ha reseds van akkor az kap lehetsget aki hamarabb jelentkezett! Az e-maileket hetente vasrnap dlutn megfogom nzni)

 

 
Trsoldalaink

f1bliga.mindenkilapja.hu/

 
Naptr
2025. Janur
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Foldal
Foldal : Futamelzetes - Nmet Nagydj

Futamelzetes - Nmet Nagydj

Heikki  2009.01.16. 22:15

Amikor a htvgi Nmet Nagydjjal kezdett veszi az idny msodik flideje, Gabenak egy olyan orszgban kellene megszaktania pechsorozatt, ahol igencsak hadilbon ll a szerencsvel.


A Forma-1 meznye a htvgn visszatr a hres Hockenheimringre, s ezzel kezdett veszi a 2008-as idny msodik flideje. Az els dntetlennel vgzdtt, a bajnoki cm hrom legfbb eslyese - bagiminator, Tony s Gaben - azonos pontszmmal vezeti a tabellt, s csak kettvel van mgttk lemaradva a negyedik trnkvetel, Tepy. A kvartettbl mg senki sem tudott nagydjat nyerni Nmetorszgban, de Gaben az, aki kzlk gy rezheti, tok l rajta itt.

A finn 13-szor llt rajthoz Hockenheimben s a Nrburgringen, de sohasem jutott elrbb a dobog legals foknl. A pole pozcit ngyszer is elhdtotta, a futamokon azonban hidraulikai- s motorhibk, trtt vezetszrnyak s felfggesztsek, kicsszsok s tkzsek ksrtk az tjt. Ironikus lenne teht, ha pp a htvgn tudn megszaktani pechsorozatt, amely azta sjtja, hogy a Ferrari szereli nem tudtk feltenni egyik kerekt a monaci rajtrcson. Gaben ezutn az elbambul bagiminator, egy hibs kipufog s egy rossz stratgiai dnts fosztotta meg a gyzelem lehetsgtl, gy mr alaposan ki van hezve egy nyugodt htvgre.

Rivlisai kzl Bagiminator s Tepy elszr indul a Nmet Nagydjon, mivel Hockenheim tavaly hinyzott a versenynaptrbl. Hasonl cipben jr Adrian Sutil, Tony, Gaben, Blent s Rober jr Piquet is, de ez korntsem jelenti azt, hogy ismeretlen szmukra a plya. A kisebb kategrikban mindannyian versenyeztek mr itt, radsul a mlt heti teszten is tanulmnyozhattk az aszfaltcskot, a fut zporoknak hla esben is. Az ideredmnyek nem hoztak meglepetst a gyakorlson, Bagiminator 0.017 msodperccel vgzett Tony eltt.

A tesztre azrt is get szksg volt, hogy a Bridgestone kiprblhassa egyengumijait Hockenheimben. Tavaly erre azrt nem volt lehetsg, mert Michael Schumacher visszavonulsa utn a rivlis nmet autklubok megegyeztek: plyik a jvben felvltva rendezhetnek nagydjat. A nvadsrl viszont nem tudtak megllapodni, gy a Nrburgring tavaly knytelen volt Eurpa Nagydjnak hvni futamt. Ez azt jelentette, hogy a vilgbajnoksg 1950-es letre hvsa s az 1955-s Le Mans-i tragdia ta elszr 2007-ben nem tartottk meg a Nmet Nagydjat.

Pedig ez a futam a versenynaptr egyik legpatinsabb fordulja, mostanig 54 alkalommal rendeztk meg. Kezdetben a legends Nordschleifn, leszmtva 1959-et, amikor a berlini autplykon kialaktott AVUS-ba ltogatott a mezny. 1985-ben a futam mg visszatrt a lervidtett Nrburgringre, de 1970 ta Hockenheim az lland helyszne.

A flkar ris

A ringet a II. vilghbor elestjn ptettk a Mercedes tesztplyjaknt. Hres stadionszakasza, a Motodrom 1964-ben kszlt el a Suzukt is meglmod John Hugenholz tervei alapjn, de ettl eltekintve a 6.8 kilomteres plya egyetlen fktelen szgulds volt az erdben, nhny siknnal megtzdelve. Az j vezredben j idszmts kezddtt Hockenheimben, miutn Bernie Ecclestone kioperltatta Hermann Tilkvel a leghangulatosabb szakaszokat, gy az aszfaltcsk 4574 mterre rvidlt. Noha az j hajtkanyar a versenynaptr egyik legjobb elzsi pontja lett, Hockenheim tbb nem a sebessg szentlye, amelynek a rajongk zme megismerte.

A versenyzk viszont megbartkoztak az j vonalvezetssel. "Szemly szerint rengeteg szp emlk fz a Hockenheimringhez, klnsen a rgi plyhoz a maga hossz, erdei egyeneseivel" - fogalmazott a BMW versenyzje, Tepy. - "Felejthetetlenek voltak, az j plya viszont biztonsgosabb, s bartsgosabb a nzknek, s n ezeket is tiszteletben tartom. A Parabolika utn radsul kivl lehetsg nylik az elzsre."

Egy msik nmet, Adrian Sutil, aki kt ve mg a leltrl figyelte a kzdelmet, hozztette: "Ez az egyik kedvenc plym, tele van j kanyarral, s amikor bersz a stadion hatalmas lelti kz, tnyleg rzed a kznsg energijt." Noha Hockenheim nem klasszikus aero-plya, azrt tallhatk benne lvezetes, temps vek is. "Mindenbl van itt egy csipetnyi, igen szrakoztat bedobni az autt a gyors kanyarokba, pldul az 1-esbe s a 12-esbe, ami a stadionban vezet" - mutatott r Bagiminator.

A kr a 250 km/rval teljestett jobbossal, a Nordkurvval nyit, majd egy lass balos, az Einfahrt Parabolica kvetkezik. "Itt jkora hepehupk vannak, gy knny blokkolni az els kerekeket, s kinyrni a gumikat" - mutat r Sutil. - "Ltfontossg a j kigyorsts, hogy a lehet legnagyobb lendlettel vgj neki a hts egyenesnek." A hossz, elnyjtott Parabolict a Spitzkehre hajt zrja le, ahol 320 km/rrl alig 40-re lasstanak a versenyzk, ami manapsg ritka, 110 mter krli fktvot jelent.

Ezutn a Mercedes Arena kvetkezik, majd a Mobil 1 Kurve nev temps jobbkanyar. A piltk itt maximlisan ignybe veszik a kls rzkvet, az ugyanis szinte teljesen lapos. Nem gy a kvetkez visszafordtban, a Sachskurvban. "Msodik fokozatban vesszk, s fontos hasznlni a bels kerkvett" - mondta Sutil. - "Ez azonban elg magas, gy figyelni kell, nehogy tl kemnyen menjnk r, s destabilizljuk az autt. Kiprgsgtl nlkl nehz lesz innen kigyorstani, ugyanis kzben kanyarodunk is."

Fkuszban a gumik bemelegtse

A stadion nemcsak vezetstechnikailag, hanem mszaki szempontbl is a kr legrdekesebb rsze. "A Motodrom a plya sszes tbbi szakasznl fontosabb a j krid elrshez" - szgezte le a BMW mrnki grdjt irnyt Willy Rampf. - "Ugyanakkor a vgsebessget sem hagyhatjuk figyelmen kvl, hiszen a padlgzos Parabolica utni hajtben knny elzni."

A csapatok gy kompromisszumot ktnek az aerodinamikai belltsok tern, a Honda pldul tzes skln 7 egysgnyire lvi be a leszort ert. Mechanikai tren egyrtelmbb a helyzet: a gyors irnyvltsok alacsony szma lgy belltsokat tesz lehetv. Az els felfggesztst viszont nmileg feszesebbre hangoljk a htsnl a j kigyorsts rdekben.

A fkek szmra Hockenheim az vad kemnyebb erprbi kz tartozik, s a kemny fktvokon a stabilitst sem knny biztostani. Ez klnsen idn, az automatikus motorfk betiltsa miatt rzkeny pont, nem vletlen, hogy az istllk leginkbb erre koncentrltak mlt heti tesztjkn. A motorok terhelse teljesen tlagos, a padlgzos szakaszok arnya 64% krl alakul, csak a Mercedes adott meg kiugr, 69%-os adatot.

A legtbb fejfjst a gumik okozhatjk, klnsen a vrhat idjrs tkrben. A Bridgestone a jliusban szoksos hsgre alapozott, amikor gy dnttt, a kemny s a kzepes gumikeverket bocstja a csapatok rendelkezsre, a htvgn viszont a meteorolgusok szerint nem fog 20 fok fl kszni a hmrk higanyszla, st a zporok sem kizrtak. Tbben nem rejtettk vka al ebbl fakad agglyaikat.

A Toyota technikai igazgatja, Pascal Vasselon pldul kifejtette: "Elszr fogunk a jelenlegi abroncsokkal versenyezni Hockenheimben. A Bridgestone dntse, hogy a kt legkemnyebb specifikcit keverket hozza el, vatosnak mondhat, mivel Hockenheim - Magny-Cours-hoz hasonlan - kzepesen veszi ignybe a gumikat. Gondjaink lehetnek a legkemnyebb abroncsok bemelegtsvel, amit a krk j menedzselsvel s technikai vltoztatsokkal prblunk orvosolni."

A Bridgestone sportprogramjt vezet Hirohide Hamashima nem aggdik. "Hockenheimben mindenkpp kompromisszumot kell ktni" - hangslyozta a japn mrnk. - "A kr eleje tbbnyire gyors, a stadiont viszont lass kanyarok alkotjk, ahol fellphet a gumik szemcssedse, fleg a htvge kezdetn. Mint mindig, most is nehz volt jsolni, hiszen Hockenheimben mindenfle idjrs elfordult. A kemny s a kzepes gumik akkor is ers teljestmnyre kpesek, ha hsg lesz, noha nem tartjuk kizrtnak, hogy ismt elkerlnek az intermediate s extrm esgumijaink."

Kiderlnek-e az erviszonyok?

Ha az idjsoknak igazuk lesz az esvel kapcsolatban, legfeljebb azok bnkdnak majd, akik kvncsiak, mire menne egymssal a Ferrari s a McLaren egy szraz, tiszta versenyen. A relis erviszonyok a mjusi Trk Nagydj ta nem mutatkoztak meg, gy nem tudni, merre billent idkzben a mrleg nyelve a fegyverkezsi versenyben.

Ezt Martin Whitmarsh, a McLaren vezrigazgatja is elismeri. "Tudom, hogy a szurkolk szeretnnek mr tiszta kzdelmet ltni kztnk s rivlisaink kztt, de a sors s az idjrs sszeeskdtt egymssal, s az elz ngy futamon megakadlyozta ezt, gy csak saccolni tudunk, ki hol ll a teljestmny tern" - fogalmazott Whitmarsh.

A vezrigazgat ugyanakkor hangslyozta: a Silverstone-ban bevetett aerodinamikai jtsok nagy elrelpst jelentettek a McLarennek, mert stabilabb tettk az MP4-23 balanszt. A hockenheimi teszten jabb fejlesztseket prbltak ki, pldul a Red Bullhoz hasonl htranyl motorbortst. Vgl azonban - a Toyothoz hasonlan - gy dntttek, nem vetik be a htvgn a cpauszonyt, az ugyanis rzkeny az oldalszlre, s eleve a gyors kanyarokban jelent inkbb elnyt.

Blent nem tl optimistn tlte meg a McLaren eslyeit. "Az autnk erssgei a gyors kanyarokban s a fktvokban rejlenek. Hockenheim inkbb techniks, kzepes sebessg plya, ezrt nem hiszem, hogy klnleges elnyben lesznk" - ismerte el a finn. - "A leszort er hasonlt Magny-Cours-hoz, ahol nem tudtuk megmutatni igazi potencilunkat, szval rdekes lesz ltni, hol llunk rivlisainkhoz kpest."

A Ferrarinl derltbb hangulat uralkodik, jllehet, Rikknen legfbb kvnsga valsznleg nem fog teljeslni. "Remlem, hsg lesz, mint ltalban Hockenheimben. Az autnk kivl teljestmnyre kpes a melegben, nem koptatja tlsgosan a gumikat" - fogalmazott a finn, aki elgedett a teszten vgzett munkval is.

Az lcsapatok mgtt toporg BMW Sauber hazai versenyre kszl, hiszen Hockenheim Mnchentl s a Hinwiltl sincs messze. risi nnepls trne ki, ha az istll pp most rn utol a Ferrari s a McLaren nyers tempjt, erre azonban kicsi az esly, s a BMW eddig is inkbb a megbzhatsgra tmaszkodott. Robert Kubica pldul csak a silverstone-i felhszakadsban hibzott (e nlkl vezetn a bajnoksgot), gy tlagos helyezs tekintetben a legjobb a meznyben.

A kzpmeznyben mg bonyolultabb a helyzet. Silverstone tansga szerint a Red Bull van a legnagyobb lendletben, majd a Renault kvetkezik, a Williams viszont visszaesett - mint kiderlt, tl sok energit fordtottak a 2009-es autra. A Toyota franciaorszgi remeklse utn elvesztette a fonalat, de azt grik, Hockenheimben ismt a Magny-Cours-i forma rvnyesl majd a kt plya hasonlsga miatt. A Honda Angliban megszerezte els idei dobogjt, de Jenson Button ktli, hogy normlis versenyen is pontot szerezhetnek. Sebastian Vettel viszont egyre jobb formba lendlt az j Toro Rossval, hazai plyn rdemes odafigyelni a fiatal nmetre.

 
C-Liga

 
Laza Rdi
<a href='http://lazaradio.hu/'>Hallgasd a Laza Rdit</a>
 
F1 Birkuc 2008 Platinum

F1 Birkuc 2008


... Patch ...

... Szablyzat ...
... joncoknak ...

 






Chatbox
 
Pontszmok
 
 
Ltogatottsg
Induls: 2007-09-25
 
Sim Tv Sport

         


!!! L ADS !!!

!!! ELZSEK !!!
(VIDEK)

 

 

 
Ligatagok szavazzatok!!!!
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!