B-liga
Menü

 

 
Csapatfelállás

Csapatok:

Ferrari:Levi , Sanya

BMW:

Renault: Bence

Mclaren:

 

 
Időpontok

2 0 0 9

  Belgium Nagydíj

2009.02.12
Csütörtök

Szerver: 17:00

Kvalifikáció: 17:10

Warmup:   17:30

Verseny: 17:35


 
Idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Liga elérhetősége

Email cím:

b-liga@c2.hu

Msn: toth__levente@hotmail.com

sanya7@vipmail.hu

 
Jelentkezés

Ha jelentkezni szeretnél a ligába nincs más dolgod mint egy e-mailt küldeni a következő képpen,

Név:

Msn-cim:

Nic:

(a liga e-mail címe eggyel feljebb megtalálható, Ha jelenleg épp nincs felvétel akkor sincs minden veszve, ha üresedés van akkor az kap lehetőséget aki hamarabb jelentkezett! Az e-maileket hetente vasárnap délután megfogom nézni)

 

 
Társoldalaink

f1bliga.mindenkilapja.hu/

 
Naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Főoldal
Főoldal : Spanyol Nagydij futamelözetes

Spanyol Nagydij futamelözetes

Heikki  2008.11.22. 23:16

A túlélésért küzdő Bmw Sauber kivételével a Forma-1 összes csapatánál a nagy dérrel-dúrral beharangozott fejlesztések körül forgott a világ az elmúlt hetekben, ami csak egyet jelenthet: elérkezett az idény első európai versenye, a Spanyol Nagydíj.

Ahová hazajár a mezőny

Nagy kár lenne, ha most véget érne az út a közönségkedvenc BMW Sauber számára, amely tavaly épp Barcelonában szerezte meg története első pontját. Pedig a Circuit de Catalunya tipikusan olyan pálya, ahol a kiscsapatoknak ritkán terem babér: a vezetői képességek itt csekély súllyal esnek latba a műszaki fölény mellett. A 4655 méter hosszú aszfaltcsíkot - amely 1991-es átadása óta ad otthont a Spanyol Nagydíjnak - az aerodinamika legjobb mércéjének tartják, mivel zömmel gyors kanyarok alkotják.

Legalábbis régen ez volt a helyzet. Mára több tempós ívnek is kihúzták a méregfogát: először a Campsát, majd a La Caixát, végül a New Hollandet szelídítették meg, ami elkeseríti Alex Wurzot. "A Circuit de Catalunya az évek folyamán elveszítette karakterét, és ma már nem az a szélvészgyors pálya, amelynek megismertük" - mondta a Honda tesztpilótája. - "A tempós ívek többsége eltűnt, leszámítva a 3-as kanyart, ahol még mindig elképesztő nehézségi erő hat ránk. Természetesen azért így is élvezetes itt vezetni. A gyors kör kulcsa, hogy jó ritmusba rázódjunk, és biztosítsuk, hogy az autónk jól működjön a harmadik szektort alkotó lassú kanyarokban. Régen Barcelonát a gyors kanyarokra kellett beállítani, míg most a lassúakra, ami elszomorító."

A legújabb sikánt a biztonságon túl azért építették meg, hogy megkönnyítsék az előzést a célegyenes végén, a 2007-es tapasztalatok alapján azonban nem jártak különösebb sikerrel - az első kanyar túl gyors a kifékezéshez. Wurz egyébként a Seat névre keresztelt balos hajtűt tartja a pálya egyik legnehezebb részének, amelynek alattomos, lejtős féktávján könnyű blokkolni a kerekeket, különösen most, a kipörgésgátló betiltása után. Kritikus még a tempós 6-7-es kombináció is, amelynek első ívén maximálisan ki kell használni a rázókövet.

Mindez persze aligha okoz gondot a mezőnynek, amelynek tagjai úgy ismerik Barcelonát, mint a tenyerüket. Ez az F1 egyik legnépszerűbb tesztpályája, a télen például két héten át táboroztak itt a csapatok, és 64.025 kilométert tettek meg. Ez alapján azt is gondolhatnánk, hogy a versenyhétvégén már nemigen kell foglalkozniuk a beállításokkal, de akkor tévednénk. "Az időjárás, a szélirány és a pályaviszonyok folyamatosan változnak, ezért a szabadedzéseken is rengeteget kell dolgoznunk, hogy maximálisan kihasználjuk az autó teljesítményét" - mutat rá Aki

Átfogó nyúzópróba

Hogy miért szeretnek annyira az istállók a Circuit de Catalunyán tesztelni? Mert ez az aszfaltcsík szinte minden szempontból próbára teszi a versenyautókat. "Barcelona az aerodinamikai hatékonyság, a motorerő és a balansz kiváló mércéje" - mondja Sam Michael, a Williams technikai igazgatója. - "Kíméletlenül leleplezi az autó erősségeit és gyengéit, kivéve talán a fékeket, amelyek viszonylag csekély terhelésnek vannak kitéve."

Ami a szárnyállást illeti, Barcelonában viszonylag nagy - a Honda skáláján 10-ből 8 egységnyi - leszorító erőt használnak a csapatok, míg a mechanikai beállítások terén kompromisszumot kötnek. A jó irányváltoztatási képesség érdekében elöl keményebbre állítják a felfüggesztést, míg hátul lágyabbra, hogy minél hatékonyabb legyen a lassú kanyarokból való kigyorsítás.

Az erőforrások igénybevételéről megoszlik a csapatok véleménye. A Renault-nál nem tartják klasszikus "motorpályának" Barcelonát, a Mercedes sportprogramját irányító Norbert Haug szerint azonban "nagy kihívást" jelent. A véleménykülönbség érdekes módon a padlógázos szakaszok arányát tekintve is jelentkezik: a Renault 62, a Mercedes 70 százalékos adatról számolt be. A BMW 62 százalékos arányt mért tavaly. A leghosszabb padlógázos rész a célegyenes, ahol 13 másodpercen át nyomják tövig a pedált a pilóták, ami átlagos mutató Spa 24 és Monaco 8 másodpercéhez képest.

A Bridgestone Malajzia után ismét a közepes és a kemény keveréket bocsátja az istállók rendelkezésére. "Barcelonát mindannyian kiválóan ismerjük, de óvatosnak kell lennünk, mert semmiképp sem mondható könnyű pályának" - hangsúlyozta Hirohide Hamashima, a Bridgestone sportigazgatója. - "A két legkeményebb specifikációt hoztunk magunkkal, mivel ezek nyújtják a legegyenletesebb teljesítményt. A gumikopás és az aszfalt érdessége szempontjából Barcelona a skála közepén helyezkedik el, de a tartósság és az oldalerők miatt szükség van a legkeményebb keverékekre. Különösen a bal első kerékre hat nagy terhelés."

 
C-Liga

 
Laza Rádió
<a href='http://lazaradio.hu/'>Hallgasd a Laza Rádiót</a>
 
F1 Birkuc 2008 Platinum

F1 Birkuc 2008


... Patch ...

...  Szabályzat ...
... Újoncoknak ...

 






Chatbox
 
Pontszámok
 
 
Látogatottság
Indulás: 2007-09-25
 
Sim Tv Sport

         


!!! ÉLŐ ADÁS !!!

!!! ELŐZÉSEK !!!
(VIDEÓK)

 

 

 
Ligatagok szavazzatok!!!!
Lezárt szavazások
 

A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints