B-liga
Menü

 

 
Csapatfelállás

Csapatok:

Ferrari:Levi , Sanya

BMW:

Renault: Bence

Mclaren:

 

 
Időpontok

2 0 0 9

  Belgium Nagydíj

2009.02.12
Csütörtök

Szerver: 17:00

Kvalifikáció: 17:10

Warmup:   17:30

Verseny: 17:35


 
Idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Liga elérhetősége

Email cím:

b-liga@c2.hu

Msn: toth__levente@hotmail.com

sanya7@vipmail.hu

 
Jelentkezés

Ha jelentkezni szeretnél a ligába nincs más dolgod mint egy e-mailt küldeni a következő képpen,

Név:

Msn-cim:

Nic:

(a liga e-mail címe eggyel feljebb megtalálható, Ha jelenleg épp nincs felvétel akkor sincs minden veszve, ha üresedés van akkor az kap lehetőséget aki hamarabb jelentkezett! Az e-maileket hetente vasárnap délután megfogom nézni)

 

 
Társoldalaink

f1bliga.mindenkilapja.hu/

 
Naptár
2023. Január
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Főoldal
Főoldal : Futamelőzetes - Monacói Nagydíj

Futamelőzetes - Monacói Nagydíj

Heikki  2008.12.07. 18:04

Mielőtt a zsinórban ketö győzelmet arató Wiliams végleg egysíkúvá tehetné a világbajnokságot, elérkeztünk a szezon fénypontjának számító Monacói Nagydíjhoz, ahol a maranellóiak tavaly jókora pofont kaptak a McLarentől.

Nincs új a nap alatt - Anthony Noghčs már 1929-ben tudta azt, amire Bernie Ecclestone csak az utóbbi években jött rá: nagy üzlet van az utcai autóversenyzésben. A Monacói Autóklub akkori elnöke (akinek nevét máig őrzi a pálya utolsó kanyarja) 79 éve meggyőzte a hercegi családot, hogy az apró városállamnak igenis szüksége van arra a zajos felfordulásra, amelyből a világ legpatinásabb autóversenye nőtte ki magát.

A derék úriembernek köszönhetően az autósport krémje a hétvégén már a 66. alkalommal méri össze az erejét Monte Carlóban, ráadásul nem ez lesz az egyetlen utcai pálya, ahol az idén megmérkőzhetnek egymással. Ecclestone ugyanis kiadta a jelszót: a Forma-1-et kell elvinni az emberekhez, nem pedig fordítva, így az idén Valencia és Szingapúr, míg jövőre Abu Dhabi lép a mediterrán hercegség nyomdokaiba.

Pedig, ha jobban belegondolunk, a Monacói Nagydíj létét sportszempontból semmi sem indokolja. Az alig 3,5 kilométeres aszfaltcsík már akkor is szűk volt, amikor az első futamot rendezték rajta, a mai autók pedig végképp nem tudják megvillantani oroszlánkörmeiket egy csatornafedél és egy zebra között. Monte Carlónak ennek ellenére biztos helye van a naptárban, sőt egyenesen a szezon fénypontja, hiszen egyetlen más pálya sem képviseli jobban az F-1 egyik vonzerejét jelentő csillogást. A pálmafák és luxusjachtok között száguldozó autók látványa egyszerűen megunhatatlan.

A pilóták ugyancsak odavannak Monacóért, noha fizikálisan és mentálisan is rendkívül megterhelő pálya. A folyamatos kanyarodás, a rázós és csúszós aszfalt, a fenyegető szalagkorlát és a rengeteg váltás alaposan igénybe veszi a sofőröket, akik viszont éppen ezt szeretik, hiszen képességeik így nagyobb súllyal esnek latba. Ez persze nem jelenti azt, hogy mindenki egyenlő eséllyel indul.

"Mindannyian azt hisszük, hogy Monaco nagyon különleges, és a dolgok itt megváltoznak" - mutatott rá Bagiminator, aki kétszer győzött már a hercegségben. - "Végül azonban mindig egy McLaren vagy Ferrari nyer, vagy épp egy Wiliams, mint 2006-ban. Azok az autók, amelyek az egész szezon folyamán győzedelmesek, megérkeznek Monacóba, és itt is diadalmaskodnak, azaz végül kevesebb a meglepetés, mint várjuk."

A bátorság próbája

Mivel a pálya mindössze 3340 méter hosszú, a verseny nem kevesebb, mint 78 körből áll. Az össztáv azonban így is csak 260 kilométer a szokásos 305-tel szemben, aminek oka az alig 160 km/órás átlagsebesség. Ez persze a pilótafülkéből sokkal többnek tűnik, a védőfalak közelsége ugyanis megnöveli a sebességérzetet, és persze gondoskodik róla, hogy Monacóban a bátor versenyzőknek teremjen babér.

"Ez a futam nem a beállításokról vagy a balanszról szól, hanem arról, ki milyen vakmerő" - állítja Bülent. - "A féktávokon és a gyorsabb kanyarokban folyamatosan támadni kell, és nagyon agresszíven, a falhoz közel kell vezetni." A finn McLaren-es csapattársa, Robert jr Piycki hozzátette: "Néhány kanyarba 290 km/h körüli tempóval érkezünk meg, és fékezés közben tudjuk, hogy nincs bukótér, ráadásul a kanyar kijáratát sem látjuk. (...) Megsaccoljuk, hol kellene lennie az autónak, és az ösztöneinkre, valamint a memóriánkra hagyatkozva reméljük, hogy a helyes íven vagyunk."

Az idén különösen mozgalmasnak ígérkezik a futam, hiszen a pilótáknak immár automata motorfék és kipörgésgátló nélkül kell megbirkózniuk a Monacói Nagydíj több, mint 1300 kanyarjával. Legalábbis így gondolja a Honda csapatfőnöke, Ross Brawn, aki incidensekkel tarkított versenyre számít.

"A pilóták egész jól alkalmazkodtak a segédeszközök hiányához, de Törökország volt az első verseny, ahol ebből a szempontból több akciónak lehettünk tanúi" - fogalmazott. - "Akadt néhány megpördülés, amelyet a kipörgésgátló megakadályozhatott volna. Többször láttunk autókat olyan helyzetben, amelybe a kipörgésgátló nem engedte volna őket. Márpedig ha ez Monacóban esik meg, akkor nagy bajban van az illető."

Az edzéseken már tavaly is többen besokalltak: Bülent még csütörtökön törte össze McLarenjét, míg  Raikkonen az időmérőn ütközött a falnak, és kényszerült a 16. rajtkockába. Mivel előzni csak az alagút utáni sikánban lehet, és ott is csak szerencsével, ez végzetes hibának bizonyult. Persze a kvalifikáció akkor sem fenéig tejfel, ha ép bőrrel megússza valaki: a gyorsaságon és a kötélidegeken túl tökéletes időzítésre is szükség van, a rövid és szűk pályán ugyanis gyakran gondot okoz a forgalom.

Technikai kakukktojás

Műszaki téren Monaco legfőbb jellemzője, hogy egy F-1-es autó alapesetben végig sem képes menni rajta. A Loews néven elhíresült, ám valójában Grand Hotel névre hallgató hajtű például olyan szűk, hogy bevételéhez módosítani kell a kormánymű geometriáját, a hasmagasságot pedig a normálisnál 5-7 mm-rel magasabbra kell állítani, hogy a "flaszter" ne csiszolja le az autók padlólemezét.

A pálya azért is különleges, hogy nem az aerodinamikai, hanem a mechanikai tapadás játssza a főszerepet, ezért viszonylag lágy felfüggesztés-beállításokat alkalmaznak a csapatok. A burkolat egyenetlenségei, valamint az út szokatlan dőlésszöge miatt fontos, hogy az ellentétes oldali kerekek függetlenül mozoghassanak egymástól, így a stabilizátorrudat lazábbra állítják. "Rendkívül következetlen a pálya dőlése, ami az ideális íven megtréfálhatja, vagy akár segítheti is a pilótát" - magyarázza Martin Whitmarsh, a McLaren igazgatója. - "Ez annak az eredménye, hogy az út dőlésszögét itt elsősorban a vízelvezető csatornákhoz igazították."

Ami az aerodinamikát illeti, Monacóban maximális leszorító erőre van szükség, de a közhiedelemmel ellentétben nem a kanyarsebesség növelésére (az főként a mechanikai tapadáson múlik), hanem a fékstabilitás és a kigyorsítás érdekében. Ezt nemcsak szélsőséges beállításokkal érik el a csapatok, hanem különleges, egyedi aero-csomagokat fejlesztenek ki. Ezt eddig csak Monacóban vetették be, ám a 2008-tól valószínűleg Szingapúrban is alkalmazni fogják.

A motor első pillantásra nem tartozik a kritikus alkatrészek közé Monacóban. A padlógázos szakaszok aránya messze a legalacsonyabb a versenynaptárban (45%), és a leghosszabb ilyen pályarész - az alagút - mindössze 8 másodpercig tart. Ez azonban csak a felszín: a hepehupák miatt fennáll a veszélye az erőforrások pillanatnyi túlpörgésének, a szokásosnál alacsonyabb fordulatszám pedig a kenéssel és a vibrációval kapcsolatban okozhat problémákat. A jó motor Monte Carlóban is fontos, de a nyers erő helyett itt inkább sima nyomatékgörbe kell a kanyarokból való kigyorsításhoz.

A sebességváltó ellenben az évad legnagyobb terhelésének lesz kitéve. A körönkénti 52 kapcsolás azt jelenti, hogy a teljes távon 4212 váltás történik, míg az átlag csupán 3040. Ez különösen  Massát érintheti érzékenyen, az ő sebességváltója ugyanis a negyedik versenye előtt áll, míg Räikkönen és Bagiminator friss egységgel indul. (A McLarenekben második hétvégéjüket kezdik a váltók.) A fékek kopása magasnak mondható, és alapesetben a hűtésük sem könnyű az egyenesek hiánya miatt, de most hűvös időt jósolnak a meteorológusok: a csúcshőmérséklet 13-17 fok körül alakulhat, és csütörtökön, valamint szombaton az esőre is jó esély mutatkozik.

Ha száraz idő lesz, a csapatok a lágy és a szuperlágy abroncsok között választhatnak majd. Ez utóbbi specifikáció először kerül bevetésre az idén, ráadásul a Bridgestone kissé változtatott a keveréken tavaly óta. "A nagyobb tapadás érdekében módosítottunk a szuperlágy gumin, de igyekeztünk, hogy közben ne áldozzuk fel más jellemzőit, például a kopást és a merevséget" - árulta el Hirohide Hamashima, a Bridgestone sportigazgatója. - "Monaco lesz az új keverék első hétvégéje, és érdekes lesz látni, hogyan teljesít, különösen annak tükrében, hogy a soron következő Kanadai Nagydíj ismét bevetjük."

 

 
C-Liga

 
Laza Rádió
<a href='http://lazaradio.hu/'>Hallgasd a Laza Rádiót</a>
 
F1 Birkuc 2008 Platinum

F1 Birkuc 2008


... Patch ...

...  Szabályzat ...
... Újoncoknak ...

 






Chatbox
 
Pontszámok
 
 
Látogatottság
Indulás: 2007-09-25
 
Sim Tv Sport

         


!!! ÉLŐ ADÁS !!!

!!! ELŐZÉSEK !!!
(VIDEÓK)

 

 

 
Ligatagok szavazzatok!!!!
Lezárt szavazások
 

Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak